Lättläst
Här kan du läsa om Statens museer för maritim-, transport- och försvarshistoria (SMMTF) på lättläst svenska. Texterna är korta och har enkla ord.
Du klickar på det som du vill läsa mer om till vänster.
Dessa sidor kommer uppdateras under 2026.
Gör texten större
Du kan göra texten på webbplatsen större.
Högst upp på din datorskärm klickar du på ordet Visa.
Därunder finns ordet Textstorlek.
Där kan du välja större text.
Om det inte fungerar
kan du istället klicka på Internetalternativ.
Klicka sedan på Hjälpmedel
och kryssa i rutan för ignorera textstorlek.