Arbete pågår

Den 1 januari 2026 blir vi Statens museer för maritim, transport- och försvarshistoria.
Arbete pågår nu med att uppdatera och komplettera informationen på webbplatsen.
Tack för er förståelse.

Vrak – Museum of Wrecks

Vrak - Museum of Wrecks berättar om
skepps-vrak i Öster-sjön.
Museet ligger i Stockholm.

Vårt kultur-arv i Östersjön är unikt.
Det finns ingen annanstans i världen.
Och det handlar om tusen-tals år.
Här finns många vrak kvar att utforska.

Vi vill berätta om vraken
tillsammans med de andra
länderna kring Östersjön.
Det gör vi med hjälp
av modern teknik.